Carlos Brito
Forpliktelser er mer enn bare ord
Selskapet vårt er bygget på lidenskapelige mennesker som ble eiere. Ved å skape muligheter for alle kommer vi til å fortsette å vokse de neste 100 årene og enda lenger frem.
Skaper kvinnelige ledere
VP i Marketing Andrea Quaye og Paula Lindenberg, mottok begge prisen 2018 Cannes Lions Grand Prix.
I dag ledes nesten halvparten av bryggeriene våre i USA og nesten en fjerdedel av bryggeriene våre i Argentina, Kina og Europa av kvinnelige bryggerimestere, og de har spilt en viktig rolle i bryggingen av noen av de mest kjente produktene våre.
Det er vår ambisjon å fortsette å lede kampen for kjønnslikestilling og skape flere muligheter for kvinner i ølbransjen
Mer informasjon om hvordan vi gir kvinner muligheten til å bidra til å skape en bedre verden finner du her.
Likt arbeid betyr lik lønn
Vi tror på lik lønn for likt arbeid. Da president Obama kunngjorde likelønnsløftet (Equal Pay Pledge), var våre amerikanske kollegaer hos Anheuser-Busch stolte over å være den første store ølbryggeren til å undertegne dokumentet. I Latin-Amerika erklærte Ambev offentlig sin støtte til UN Women / UN Global Compact ved å undertegne støtteerklæringen fra adm. dir. (CEO Statement of Support) for styrking av kvinners posisjon (Women’s Empowerment Principles, WEP).
Støtte til omsorgsgivere
I mai 2018 lanserte vi en ny global foreldrestandard (Global Parental Standard) i alle de over 50 landene vi driver virksomhet i, for å gi omsorgsgivere foreldrepermisjon. Dette gir dem tid til å knytte bånd til det nyfødte barnet og gjør overgangen tilbake til jobb lettere. Alle primære omsorgsgivere – både menn og kvinner – får minst 16 uker fri med 100 % lønn. Sekundære omsorgsgivere får minst to uker fri med 100 % lønn. Denne nye standarden overgår nå lokale forskriftsmessige krav i over halvparten av de landene vi driver virksomhet i.
Mer informasjon om vår Global Parental Standard finner du her.
Vi støtter LHBT-rettigheter
AB InBev-kolleger feirer Pride i New York City.
Vi er forpliktet til å styrke global stolthet i LHBT-samfunnene verden over. Med dette som formål har vi støttet LHBT-rettigheter med en rekke programmer og noen av de største merkene våre.
I Brasil var Skol det første ølmerket som sponset paraden for LHBT-stolthet, og de har til dags dato økt bevisstheten rundt LHBT-inkludering gjennom flere kampanjer. I USA har Bud Light støttet LHBT-samfunnet helt siden 1995, da de trykte annonsen «Merkelapper hører hjemme på ølflasker, ikke på mennesker.»
Anheuser-Busch fikk også 100 % på Human Rights Campaign sin Corporate Equality Index for 2018 og var å finne på HRC Foundation sin liste over «Beste steder å jobbe» for 2018. Denne listen rangerer virksomheter etter hvor flinke de er til å støtte LHBT-rettigheter på arbeidsplassen og i lokalsamfunnet.
I Australia lovet Carlton & United Breweries sin støtte til ekteskapslikestilling før lovgivning om likekjønnet ekteskap ble vedtatt.
Skol-teamet feirer Pride.
Står til tjeneste for de som tjener
I over 150 år har vi i USA hatt den ære å gi vår tid og samle inn penger til krigsveteraner gjennom organisasjoner som Folds of Honor. En del av inntektene fra Budweiser Freedom Reserve Red Lager, skapt av tre av våre egne ølbryggere som er krigsveteraner, har blitt donert til Folds of Honor, en ideell organisasjon som deler ut utdanningsstipender til militærfamilier. Frem til i år har vi samlet inn 14 millioner USD i støtte til Folds of Honor.