Ansvaret for produktet vårt slutter ikke ved siste slurk. Vi er konstant på utkikk etter måter for å øke mengden resirkulert materiale i emballasjen vår, øke resirkuleringsgraden verden over gjennom innsamling og gjenbruk av materialer, redusere mengden materialer vi bruker i emballasjen vår og fortelle forbrukerne om viktigheten av resirkulering.
Vår fremgang
Vår reise mot bærekraftig emballasje skjøt fart i 2012 med en forpliktelse om å fjerne 100 000 tonn med emballasje på verdensbasis. Vi er stolte over at vi klarte å overgå dette målet i 2016 – vi hadde da fjernet 146 000 tonn med materiale fra emballasjen vår, samtidig som vi opprettholdt den kvaliteten som forbrukerne våre forventer. Men ikke nok med det – vi jobbet flittig med bryggeriene våre rundt om i verden for å oppnå en gjennomsnittlig resirkuleringsgrad på 98 %.
Vår neste utfordring er å sørge for at alle produktene våre har emballasje som kan returneres eller er laget hovedsakelig av resirkulert materiale. Vi starter med et utgangspunkt på 46 %. For å nå målet raskere samarbeider vi med en rekke partnere, deriblant Ellen MacArthur Foundation, Closed Loop Fund og Glass Recycling Coalition, i tillegg til våre kollegaer, forbrukere, vertikale operasjoner, lokale myndigheter og leverandører.